do you like my blog?

Follow by Email

...

Elegant Rose - Working In Background



Isnin, 5 Disember 2011

catatan lama...di bulan puasa





Ya Allah, mengapa dia menyepi begini?
Aku mohon padamu agar dilembutkan hatinya untuk memaafkan ku,
Aku mohon padamu agar kau jentik hati nya agar teringat padaku walau hanya sedetik Cuma..
Lupakah dia padaku Ya Allah..

Ya Allah, kau lembutkan hatinya untuk membalas pesanan ku,
Kau ingatkan dia tentang kewujudanku..
Aku tidak berupaya mengharungi hari2 mendatang tanpa mendengar suara dan khabar berita darinya Ya Allah..

Khabarkan padanya aku menyayanginya sepenuh hatiku Ya Allah,
Aku amat menyintainya..aku mengasihinya dengan seikhlas hatiku...
Bukakan hatinya untuk menghubungiku Ya Allah...

Sesungguhnya aku amat merindui dia...
Aku merindui dia...apa salahku padanya hingga dia menjauhiku begini.......
Awak...apa yang sebenarnya telah terjadi..

T-ara Arzeillia
11 Ogos 2011
11.53pm


catatan lama...sekadar kenangan


3/11/2011
15:54

Ya Allah Ya Tuhanku,
Bagaimana harusku teruskan hidup ini dengan bayang2nya yg sentiasa mengelilingiku..aku tak mampu ya Allah..

Engkaulah yang Maha Mengetahui segala usaha ku untuk melupakan nya. Aku dah cuba membencinya, aku dah cuba melupainya namun segala usaha ku sia2 sahaja.

Sakit dalam hati tidak tertanggung hingga kuluahkan dlm titisan airmata yang menitis di pipi setiap petang setiap hari.. ku cuba sembunyikan kepedihan di hati, namun tetap terserlah dlm setiap perlakuan dan kata2 bahawa jiwaku sedang menderita.



Ya Allah aku mohon padamu andai dia x dapat ku lupakan, kau lakukan sesuatu agar aku hilang ingatan...dengan cara ini mgkn aku akan melupakan semuanya..hatta diriku sendiri.

Hanya itu ku pohon darimu Ya Allah andai tiada lagi cara dpt ku lupakan dia.

Aku menghargai kehadirannya selama ini namun aku benar2 
SAKIT kerananya...
Tabahlah duhai hati... 






_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://html.expresso.me/smileys

Ahad, 4 Disember 2011

kau tetap di hati...

mengapa begini???


mata dah ngantuk sangat tp sblm tdo nak jugak wish dia good nite...tp apa boleh buat, salam tak sampai...

ntah dia tau tak aku RINDU dia sangat2..

ntah dia tau tak aku SAYANG dia sangat2..

ntah dia tau tak aku CINTA dia sangat2..

apa2 pun aku harap dia happy dalam menjalani kehidupan seharian nya..

semoga dia sihat selalu...

dan yang penting sekali dia tak lupakan aku sepertimana aku tak lupakan dia

so, buat dia aku imbas kembali kenangan bersama nya dgn lagu yang dia pernah tujukan padaku dulu...



Cause you'll be in my heart
yes, you'll be in my heart
from this day on
now and forever more..

DIA selalu beritau "I LOVE YOU MORE THAN YOU LOVE ME..."

usah PERCAYA janji seorang lelaki...

biar tak bersama, namun dirimu tetap abadi dalam lipatan kenangan..

YANG TERINDAH TAPI PALING MENYAKITKAN...

woittt!!!

HAHAHAHAHAHAHA...jgn marah ya..


Sabtu, 3 Disember 2011

nurse oh nurse..

kenali saya dulu...
saya seorang jururawat pergigian..
bertugas di klinik pergigian sekolah...
murid sekolah memberi pelbagai reaksi bila berjumpa saya di koridor sekolah, di kantin dan di pasaraya sekali pun..
ada yang suka mereka senyum..
ada yang takut mereka melarikan diri...
ada yang blurrr...mereka pegun je kat situ...hahaha
lucu lah anak2 ni semua..
bila ditanya "takut ke ngan nurse??"
semuanya geleng kepala...
tak takut nurse tapi takut ngan RAWATAN....hmmm

sikit2 la saya share gmbr2 saya k..


anak2 ni seronok gosok gigi ramai2..


ni kump girls pulak gosok gigi


semasa ceramah kesihatan pergigian di sebuah sekolah luar bandar


semasa rawatan..

xde lah buat apa pun..tampal gigi, cabut gigi, benda2 biasa je.. kenal saya sudah???

Khamis, 1 Disember 2011

tanpa dia...



 ~✿ Rasa 'sakit' saat merasa tidak punya siapa JUJUR sangat PERIT ditelan sangat SUKAR dilalui bahkan sangat MENYEDIHKAN bila diingat. Tiada TELINGA untuk MENDENGAR, tiada BAHU untuk BERSANDAR...tiada siapa untuk meluahkan rasa dan tiada apa yang terluah..✿~

Selasa, 29 November 2011

saat paling mencemaskan...

setelah membuang masa di KL selama beberapa hari tibalah masanya untuk aku kembali ke Miri...dgn kelam kabut nya aku bergegas mencari ke mana  nak check in, mana nak scan beg..bodoh betul pegawai imigresen tu bila ditanya..saja je dia jwb x tahu..gi tanya pekerja airport..x kn dia x tau langsung???? x pe lah lupakan ttg pegawai sengal tu.. ramai lagi pegawai lain yg berbudi bahasa dr dia..
Air Asia..mcm dh ok je, sambil duduk aku berdoa agar flight x delay..terjumpa pulak ngan tauke Kheng Lee Mini Market..aku tegur dia 'mcm pernah tgk, mcm selalu tgk la..awak kontrakror ke?' Tauke senyum sambil jwb 'saya Kheng Lee pujut satu sana maa..lu selalu dtg shopping sana, saya kenal lu..' eeeehhh??? dia cam aku jugak rupanya..aku sengih je kat dia..huhu (cover malu jugak sbb terlebih peramah pulak mlm ni..)
betul sangkaan aku, flight yg sepatutnya berlepas pkl 7.15 mlm delay hingga ke pkl 8.00 mlm. Arrggghhh...ini je yg x bestnya AA ni..selalu delay suka2 dia je..
7.45 mlm semua penumpang naik...aku dpt seat paling belakang..31D..huaaa... lantaklah yg penting aku dh x sabar nak balik..cuaca ok je..tp bila flight mula naik ke udara.. aku dpt dgr perbualan pramugara cina ni namanya Darren Yong dgn salah sorang pramugari ni..asyik2 sebut aku cinta kamu..aku cinta kamu..ulang2 mcm burung tiung..hmmm kenapa la dgn diorang berdua ni..belajar bahasa agaknya..flight masih mendaki ke ruang udara tp dgn mengejut aku dan semua penumpang terasa goncangan yang kuat..mula2 aku buat donno je..tp bila goncang lagi, goncang lagi dlm masa yg lama..aku dah mula kena serangan panik..aku tekup telinga kuat2, diam membatu diri di tmpt duduk..aku cinta kamu pun dah tak kedengaran..mungkin cuak juga kot..suasana sunyi sgt, kabin pun gelap lagi sbb flight tgh mendaki lagi..aku tutup mata, tutup telinga..lama aku dlm keadaan mcm tu..aku betul2 takut.. bila aku buka mata, kabin dah terang benderang, krew dah bersedia utk menjual makanan..hehe...jd penjaja la pulak diorang ni..xde goncang2 dah..aku tgk lelaki seberang aku tu..dia tgk aku sambil geleng kepala, apa maksud dia aku x faham..aku hanya memikirkan anak2 di rmh..dlm hati aku berdoa agar aku berpeluang melihat mereka semula..
beberapa kali isyarat 'pasangkan tali pinggang keledar' dipasang dan ditutup gara2 cuaca buruk..aku benar2 stress dlm penerbangan kali ini...tanpa sedar aku menitiskan airmata krn terlalu takut. dan beberapa kali juga aku menutup mata dan telinga setiap kali kapal terbang bergoncang..cepatlah sampai..cepatlah sampai..adakah aku akan menemui daratan lagi???
bila pramugara Darren Yong bertanya sama ada aku mau mkn apa2, aku hanya dpt menggeleng kepala...tp dia senyum saja, mgkn lucu melihat muka penumpang yg ketakutan mcm aku ni...lantaklah yg penting aku mahu jumpa anak2 dgn selamat..bukan tak pernah bertemu cuaca buruk sblm ni tp entah kenapa penerbangan kali ini aku rasa takut sangat, bagaikan telur di hujung tanduk..
mengapa aku rasa begitu takut kali ini??? namun aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana selamat sampai di Miri dan seterusnya selamat berjumpa kawanku Nor yang setia menunggu di airport Miri. skrg aku dah pun berada di kalangan ahli keluarga ku..


Syukur Alhamdulillah..



Ahad, 20 November 2011

menyayanginya

Adakalanya insan yang kita sayang, membuatkan kita dlm keadaan teruji


Ada ketikanya insan yang kita sayang, membuatkan kita terkeliru


Ada ketikanya insan yang kita sayang, selalu membuatkan kita terluka


Ada ketikanya insan yang kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan


Ada ketikanya insan yang kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis


Ada ketikanya insan yang kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmata


Namun kita tetap menyayanginya kerana dia sentiasa bertakhta di hati...






Sabtu, 19 November 2011

BABY I MISS YOU...

hari ni cerah je tp mood aku x le secerah mana..masih mendung jugak..bosan lah bila weekend xde buat apa..dah biasa kerja, dah biasa bz bila tiba hujung minggu je mula lah lemau..hehehe..workaholic..hmmm, betul ke tak ejaan tu lantak lah. teman melepak aku pun balik kampung minggu ni lagilah bertambah bosan jadinya..nak buat pe ek?? any idea frenzss..


kalo gini, baik aku layan lagu2 kenangan aku dan dia je lah...tp sedih bila ingat dia..huwaaaa...


bila dgr lagu ni mesti ingat dia..bila ingat dia je mesti kenang kata2 manis darinya..skrg dh menyepi hanya tinggal kenangan je..x pe lah kan..semuanya sebagai perasa tambahan dlm sesebuah kehidupan. ada byk lg lagu kenangan yg lain tp buat masa ni..share yg ni je lah dulu..antara lagu terawal yg diberi nya dulu..

BABY I MISS YOU...sampai skrg pun masih masih miss you lagi..adehhh..susah la..

Rabu, 16 November 2011

aku suka..

jika kamu ada sesuatu yang kamu suka, saya pun begitu juga...saya suka dengar lagu..apa2 lagu asalkan tak memekakkan telinga..saya nak kamu pun turut mendengar lagu yang saya suka...suka tak suka kena dengar jugak..hokay?



macam mana? suka tak? minat tak? adakah minat kita sama? tak kisahlah asalkan kita bahagia dengan minat masing-masing...

adik2ku dan cuti...

selamat pagi...salam sejahtera..salam 1Malaysia..
semoga aku dan kamu sentiasa sihat dan ceria hendaknya..wah..tak sabar nak cuti sudah ni..mau ke mana cuti sekolah ni? 
mau gi jalan2 atau balik kampung nun jauh disana atau kampung yang dekat sikit disini...hehe


apa yang pasti dari mula cuti ni aku akan sibuk membantu adik dlm persiapan terakhir majlis perkahwinan nya..alhamdulillah, namun sedih memang terasa bila tanpa kehadiran insan yang bergelar AYAH..apa2 pun...semoga cuti ku dipenuhi agenda yang berguna dan berbaloi...x mau ada kekecohan perang dunia ketiga..boleh blah..


argghhh...miss my baby, my mum, my brothers and sisters, my cousins...and always miss you daddy and my late brother, Amran..

chow...(gi kerja pun x de guna, xde buat apa2)

Selasa, 15 November 2011

kesepian..


Hari demi hari sejak dia menyepi, aku mula menyesuaikan diri dengan pagi yang sunyi tanpa sapaan ‘selamat pagi sayang’ darinya. Begitu juga bila malam melabuhkan tirai, tiada lagi ucapan ‘selamat malam sayang’ yang kuterima darinya. Hidup terasa amat sunyi dan kosong tanpanya. Sungguh aku amat merinduinya. Sungguh aku amat menyintainya. Sungguh aku amat mengasihinya. Kehilangannya secara tiba-tiba benar-benar melemahkan semangatku, benar-benar membunuhku secara perlahan-lahan.
Seringkali aku bertanya pada diri sendiri, apa salahku? Apa salahku padanya? Kenapa dia meninggalkan aku begini? Tanpa kata putus, tanpa ada sebarang pertengkaran dia menghilang begitu sahaja. Umpama ditelan bumi tiada siapa mengetahui mengapa kenapa dia bersikap begini?

’My dear honey..
If you can only love me in my dreams,
So let me sleep forever..
Life would be happy with you around,
Even if I have to stay out of the earth,
Away from the others,
As long as we’re together,
I will be okay,
I love you so much..
Love you with all my heart,
Really miss you so much..’

Lots of love,
Bie

Mesejnya kubaca berulangkali..benarkah kata-katanya? Mengapa jadi begini jika benar perasaan nya mendalam padaku.. rindu yang diucapkan selama ini hanya mainan bibir sahaja. Cinta yang dilafazkan selama ini hanya dusta semata. Perhatian yang diberikan selama ini hanya lakonan semata..

Keperitan bila ditinggalkan tanpa sebarang pesan lebih menyakitkan dari perpisahan yang disertai pertengkaran..


Sabtu, 12 November 2011

kesepian...

saat yang kelam telah beransur pergi namun kepahitan semasa mengharunginya takkan dilupai sehingga mati..kesakitan yang ditinggalkan masih berbekas di hati sehingga kini..sekadar memandang semula langkah yang ditinggalkan, segala nya kuluahkan disini..


Ya Allah, mengapa dia menyepi begini?
Aku mohon padamu agar dilembutkan hatinya untuk memaafkan ku,
Aku mohon padamu agar kau jentik hati nya agar teringat padaku walau hanya sedetik Cuma..
Lupakah dia padaku Ya Allah..
Ya Allah, kau lembutkan hatinya untuk membalas pesanan ku,
Kau ingatkan dia ttg kewujudanku..
Aku tidak berupaya mengahrungi hari2 mendatang tanpa mendengar suara dan khabar berita darinya Ya Allah..
Khabarkan padanya aku menyayanginya sepenuh hatiku Ya Allah,
Aku amat menyintainya..aku mengasihinya dengan seikhlas hatiku...
Bukakan hatinya untuk menghubungiku Ya Allah...
Sesungguhnya aku amat merindui dia...
Aku merindui dia...apa salahku padanya hingga dia membenciku begini.......
Bie...apa yang sebenarnya telah terjadi..

T-ara Arzeillia
11 Ogos 2011
11.53pm

Cinta..

cinta ada pada semua orang..cinta amat membahagiakan..aku ketawa, aku gembira, aku bahagia kerana cintanya..tapi kini di saat ini aku kesepian tanpa cintanya lagi..menghilang tanpa kata-kata terakhir, menyepi tanpa ada tanda-tanda dia akan hadir semula..ke manakah dia? 



setiap hari tanpa jemu aku menghubunginya dengan sms, bila aku call dia tak pernah nak menjawab lagi dan kadang2 handphone dimatikan..kenapa? apa salah ku? persoalan ini menghantui diriku selama dia menyepikan diri..jika aku bersalah, maafkan aku..cinta yang kau lafazkan selama ini benar2 membahagiakan ku namun kini cinta itu juga membunuhku..namun aku masih lagi mengharapkan agar cinta itu kembali..

Jumaat, 11 November 2011

Cinta..

Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan.





permulaan..

tarikh yang menarik pada hari ini...11/11/11 
hmmm...nk mulakan dgn apa ek?? best jugak bila ada ruangan sendiri utk shout out semua perasaan terpendam selama ni...mood hari ini..CERIA. semoga akan terus ceria selamanya..

catatan pertama...

sukanya..sukanya..sukanya...akhirnya berjaya jugak..
nnt2 buat lagi dgn lebih baik




Ya Allah, mengapa dia menyepi begini?
Aku mohon padamu agar dilembutkan hatinya untuk memaafkan ku,
Aku mohon padamu agar kau jentik hati nya agar teringat padaku walau hanya sedetik Cuma..
Lupakah dia padaku Ya Allah..

Ya Allah, kau lembutkan hatinya untuk membalas pesanan ku,
Kau ingatkan dia tentang kewujudanku..
Aku tidak berupaya mengharungi hari2 mendatang tanpa mendengar suara dan khabar berita darinya Ya Allah..

Khabarkan padanya aku menyayanginya sepenuh hatiku Ya Allah,
Aku amat menyintainya..aku mengasihinya dengan seikhlas hatiku...
Bukakan hatinya untuk menghubungiku Ya Allah...

Sesungguhnya aku amat merindui dia...
Aku merindui dia...apa salahku padanya hingga dia menjauhiku begini.......
Awak...apa yang sebenarnya telah terjadi..

T-ara Arzeillia
11 Ogos 2011
11.53pm



3/11/2011
15:54

Ya Allah Ya Tuhanku,
Bagaimana harusku teruskan hidup ini dengan bayang2nya yg sentiasa mengelilingiku..aku tak mampu ya Allah..

Engkaulah yang Maha Mengetahui segala usaha ku untuk melupakan nya. Aku dah cuba membencinya, aku dah cuba melupainya namun segala usaha ku sia2 sahaja.

Sakit dalam hati tidak tertanggung hingga kuluahkan dlm titisan airmata yang menitis di pipi setiap petang setiap hari.. ku cuba sembunyikan kepedihan di hati, namun tetap terserlah dlm setiap perlakuan dan kata2 bahawa jiwaku sedang menderita.



Ya Allah aku mohon padamu andai dia x dapat ku lupakan, kau lakukan sesuatu agar aku hilang ingatan...dengan cara ini mgkn aku akan melupakan semuanya..hatta diriku sendiri.

Hanya itu ku pohon darimu Ya Allah andai tiada lagi cara dpt ku lupakan dia.

Aku menghargai kehadirannya selama ini namun aku benar2 
SAKIT kerananya...
Tabahlah duhai hati... 






_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://html.expresso.me/smileys
mengapa begini???


mata dah ngantuk sangat tp sblm tdo nak jugak wish dia good nite...tp apa boleh buat, salam tak sampai...

ntah dia tau tak aku RINDU dia sangat2..

ntah dia tau tak aku SAYANG dia sangat2..

ntah dia tau tak aku CINTA dia sangat2..

apa2 pun aku harap dia happy dalam menjalani kehidupan seharian nya..

semoga dia sihat selalu...

dan yang penting sekali dia tak lupakan aku sepertimana aku tak lupakan dia

so, buat dia aku imbas kembali kenangan bersama nya dgn lagu yang dia pernah tujukan padaku dulu...



Cause you'll be in my heart
yes, you'll be in my heart
from this day on
now and forever more..

DIA selalu beritau "I LOVE YOU MORE THAN YOU LOVE ME..."

usah PERCAYA janji seorang lelaki...

biar tak bersama, namun dirimu tetap abadi dalam lipatan kenangan..

YANG TERINDAH TAPI PALING MENYAKITKAN...

woittt!!!

HAHAHAHAHAHAHA...jgn marah ya..


kenali saya dulu...
saya seorang jururawat pergigian..
bertugas di klinik pergigian sekolah...
murid sekolah memberi pelbagai reaksi bila berjumpa saya di koridor sekolah, di kantin dan di pasaraya sekali pun..
ada yang suka mereka senyum..
ada yang takut mereka melarikan diri...
ada yang blurrr...mereka pegun je kat situ...hahaha
lucu lah anak2 ni semua..
bila ditanya "takut ke ngan nurse??"
semuanya geleng kepala...
tak takut nurse tapi takut ngan RAWATAN....hmmm

sikit2 la saya share gmbr2 saya k..


anak2 ni seronok gosok gigi ramai2..


ni kump girls pulak gosok gigi


semasa ceramah kesihatan pergigian di sebuah sekolah luar bandar


semasa rawatan..

xde lah buat apa pun..tampal gigi, cabut gigi, benda2 biasa je.. kenal saya sudah???



 ~✿ Rasa 'sakit' saat merasa tidak punya siapa JUJUR sangat PERIT ditelan sangat SUKAR dilalui bahkan sangat MENYEDIHKAN bila diingat. Tiada TELINGA untuk MENDENGAR, tiada BAHU untuk BERSANDAR...tiada siapa untuk meluahkan rasa dan tiada apa yang terluah..✿~
setelah membuang masa di KL selama beberapa hari tibalah masanya untuk aku kembali ke Miri...dgn kelam kabut nya aku bergegas mencari ke mana  nak check in, mana nak scan beg..bodoh betul pegawai imigresen tu bila ditanya..saja je dia jwb x tahu..gi tanya pekerja airport..x kn dia x tau langsung???? x pe lah lupakan ttg pegawai sengal tu.. ramai lagi pegawai lain yg berbudi bahasa dr dia..
Air Asia..mcm dh ok je, sambil duduk aku berdoa agar flight x delay..terjumpa pulak ngan tauke Kheng Lee Mini Market..aku tegur dia 'mcm pernah tgk, mcm selalu tgk la..awak kontrakror ke?' Tauke senyum sambil jwb 'saya Kheng Lee pujut satu sana maa..lu selalu dtg shopping sana, saya kenal lu..' eeeehhh??? dia cam aku jugak rupanya..aku sengih je kat dia..huhu (cover malu jugak sbb terlebih peramah pulak mlm ni..)
betul sangkaan aku, flight yg sepatutnya berlepas pkl 7.15 mlm delay hingga ke pkl 8.00 mlm. Arrggghhh...ini je yg x bestnya AA ni..selalu delay suka2 dia je..
7.45 mlm semua penumpang naik...aku dpt seat paling belakang..31D..huaaa... lantaklah yg penting aku dh x sabar nak balik..cuaca ok je..tp bila flight mula naik ke udara.. aku dpt dgr perbualan pramugara cina ni namanya Darren Yong dgn salah sorang pramugari ni..asyik2 sebut aku cinta kamu..aku cinta kamu..ulang2 mcm burung tiung..hmmm kenapa la dgn diorang berdua ni..belajar bahasa agaknya..flight masih mendaki ke ruang udara tp dgn mengejut aku dan semua penumpang terasa goncangan yang kuat..mula2 aku buat donno je..tp bila goncang lagi, goncang lagi dlm masa yg lama..aku dah mula kena serangan panik..aku tekup telinga kuat2, diam membatu diri di tmpt duduk..aku cinta kamu pun dah tak kedengaran..mungkin cuak juga kot..suasana sunyi sgt, kabin pun gelap lagi sbb flight tgh mendaki lagi..aku tutup mata, tutup telinga..lama aku dlm keadaan mcm tu..aku betul2 takut.. bila aku buka mata, kabin dah terang benderang, krew dah bersedia utk menjual makanan..hehe...jd penjaja la pulak diorang ni..xde goncang2 dah..aku tgk lelaki seberang aku tu..dia tgk aku sambil geleng kepala, apa maksud dia aku x faham..aku hanya memikirkan anak2 di rmh..dlm hati aku berdoa agar aku berpeluang melihat mereka semula..
beberapa kali isyarat 'pasangkan tali pinggang keledar' dipasang dan ditutup gara2 cuaca buruk..aku benar2 stress dlm penerbangan kali ini...tanpa sedar aku menitiskan airmata krn terlalu takut. dan beberapa kali juga aku menutup mata dan telinga setiap kali kapal terbang bergoncang..cepatlah sampai..cepatlah sampai..adakah aku akan menemui daratan lagi???
bila pramugara Darren Yong bertanya sama ada aku mau mkn apa2, aku hanya dpt menggeleng kepala...tp dia senyum saja, mgkn lucu melihat muka penumpang yg ketakutan mcm aku ni...lantaklah yg penting aku mahu jumpa anak2 dgn selamat..bukan tak pernah bertemu cuaca buruk sblm ni tp entah kenapa penerbangan kali ini aku rasa takut sangat, bagaikan telur di hujung tanduk..
mengapa aku rasa begitu takut kali ini??? namun aku bersyukur ke hadrat Ilahi kerana selamat sampai di Miri dan seterusnya selamat berjumpa kawanku Nor yang setia menunggu di airport Miri. skrg aku dah pun berada di kalangan ahli keluarga ku..


Syukur Alhamdulillah..



Adakalanya insan yang kita sayang, membuatkan kita dlm keadaan teruji


Ada ketikanya insan yang kita sayang, membuatkan kita terkeliru


Ada ketikanya insan yang kita sayang, selalu membuatkan kita terluka


Ada ketikanya insan yang kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan


Ada ketikanya insan yang kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis


Ada ketikanya insan yang kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmata


Namun kita tetap menyayanginya kerana dia sentiasa bertakhta di hati...






hari ni cerah je tp mood aku x le secerah mana..masih mendung jugak..bosan lah bila weekend xde buat apa..dah biasa kerja, dah biasa bz bila tiba hujung minggu je mula lah lemau..hehehe..workaholic..hmmm, betul ke tak ejaan tu lantak lah. teman melepak aku pun balik kampung minggu ni lagilah bertambah bosan jadinya..nak buat pe ek?? any idea frenzss..


kalo gini, baik aku layan lagu2 kenangan aku dan dia je lah...tp sedih bila ingat dia..huwaaaa...


bila dgr lagu ni mesti ingat dia..bila ingat dia je mesti kenang kata2 manis darinya..skrg dh menyepi hanya tinggal kenangan je..x pe lah kan..semuanya sebagai perasa tambahan dlm sesebuah kehidupan. ada byk lg lagu kenangan yg lain tp buat masa ni..share yg ni je lah dulu..antara lagu terawal yg diberi nya dulu..

BABY I MISS YOU...sampai skrg pun masih masih miss you lagi..adehhh..susah la..

jika kamu ada sesuatu yang kamu suka, saya pun begitu juga...saya suka dengar lagu..apa2 lagu asalkan tak memekakkan telinga..saya nak kamu pun turut mendengar lagu yang saya suka...suka tak suka kena dengar jugak..hokay?



macam mana? suka tak? minat tak? adakah minat kita sama? tak kisahlah asalkan kita bahagia dengan minat masing-masing...
selamat pagi...salam sejahtera..salam 1Malaysia..
semoga aku dan kamu sentiasa sihat dan ceria hendaknya..wah..tak sabar nak cuti sudah ni..mau ke mana cuti sekolah ni? 
mau gi jalan2 atau balik kampung nun jauh disana atau kampung yang dekat sikit disini...hehe


apa yang pasti dari mula cuti ni aku akan sibuk membantu adik dlm persiapan terakhir majlis perkahwinan nya..alhamdulillah, namun sedih memang terasa bila tanpa kehadiran insan yang bergelar AYAH..apa2 pun...semoga cuti ku dipenuhi agenda yang berguna dan berbaloi...x mau ada kekecohan perang dunia ketiga..boleh blah..


argghhh...miss my baby, my mum, my brothers and sisters, my cousins...and always miss you daddy and my late brother, Amran..

chow...(gi kerja pun x de guna, xde buat apa2)

Hari demi hari sejak dia menyepi, aku mula menyesuaikan diri dengan pagi yang sunyi tanpa sapaan ‘selamat pagi sayang’ darinya. Begitu juga bila malam melabuhkan tirai, tiada lagi ucapan ‘selamat malam sayang’ yang kuterima darinya. Hidup terasa amat sunyi dan kosong tanpanya. Sungguh aku amat merinduinya. Sungguh aku amat menyintainya. Sungguh aku amat mengasihinya. Kehilangannya secara tiba-tiba benar-benar melemahkan semangatku, benar-benar membunuhku secara perlahan-lahan.
Seringkali aku bertanya pada diri sendiri, apa salahku? Apa salahku padanya? Kenapa dia meninggalkan aku begini? Tanpa kata putus, tanpa ada sebarang pertengkaran dia menghilang begitu sahaja. Umpama ditelan bumi tiada siapa mengetahui mengapa kenapa dia bersikap begini?

’My dear honey..
If you can only love me in my dreams,
So let me sleep forever..
Life would be happy with you around,
Even if I have to stay out of the earth,
Away from the others,
As long as we’re together,
I will be okay,
I love you so much..
Love you with all my heart,
Really miss you so much..’

Lots of love,
Bie

Mesejnya kubaca berulangkali..benarkah kata-katanya? Mengapa jadi begini jika benar perasaan nya mendalam padaku.. rindu yang diucapkan selama ini hanya mainan bibir sahaja. Cinta yang dilafazkan selama ini hanya dusta semata. Perhatian yang diberikan selama ini hanya lakonan semata..

Keperitan bila ditinggalkan tanpa sebarang pesan lebih menyakitkan dari perpisahan yang disertai pertengkaran..


saat yang kelam telah beransur pergi namun kepahitan semasa mengharunginya takkan dilupai sehingga mati..kesakitan yang ditinggalkan masih berbekas di hati sehingga kini..sekadar memandang semula langkah yang ditinggalkan, segala nya kuluahkan disini..


Ya Allah, mengapa dia menyepi begini?
Aku mohon padamu agar dilembutkan hatinya untuk memaafkan ku,
Aku mohon padamu agar kau jentik hati nya agar teringat padaku walau hanya sedetik Cuma..
Lupakah dia padaku Ya Allah..
Ya Allah, kau lembutkan hatinya untuk membalas pesanan ku,
Kau ingatkan dia ttg kewujudanku..
Aku tidak berupaya mengahrungi hari2 mendatang tanpa mendengar suara dan khabar berita darinya Ya Allah..
Khabarkan padanya aku menyayanginya sepenuh hatiku Ya Allah,
Aku amat menyintainya..aku mengasihinya dengan seikhlas hatiku...
Bukakan hatinya untuk menghubungiku Ya Allah...
Sesungguhnya aku amat merindui dia...
Aku merindui dia...apa salahku padanya hingga dia membenciku begini.......
Bie...apa yang sebenarnya telah terjadi..

T-ara Arzeillia
11 Ogos 2011
11.53pm
cinta ada pada semua orang..cinta amat membahagiakan..aku ketawa, aku gembira, aku bahagia kerana cintanya..tapi kini di saat ini aku kesepian tanpa cintanya lagi..menghilang tanpa kata-kata terakhir, menyepi tanpa ada tanda-tanda dia akan hadir semula..ke manakah dia? 



setiap hari tanpa jemu aku menghubunginya dengan sms, bila aku call dia tak pernah nak menjawab lagi dan kadang2 handphone dimatikan..kenapa? apa salah ku? persoalan ini menghantui diriku selama dia menyepikan diri..jika aku bersalah, maafkan aku..cinta yang kau lafazkan selama ini benar2 membahagiakan ku namun kini cinta itu juga membunuhku..namun aku masih lagi mengharapkan agar cinta itu kembali..
Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan.





tarikh yang menarik pada hari ini...11/11/11 
hmmm...nk mulakan dgn apa ek?? best jugak bila ada ruangan sendiri utk shout out semua perasaan terpendam selama ni...mood hari ini..CERIA. semoga akan terus ceria selamanya..

sukanya..sukanya..sukanya...akhirnya berjaya jugak..
nnt2 buat lagi dgn lebih baik
Terdapat ralat dalam alat ini

jomblogwalking