do you like my blog?

Follow by Email

...

Elegant Rose - Working In Background



Isnin, 5 Disember 2011

catatan lama...di bulan puasa





Ya Allah, mengapa dia menyepi begini?
Aku mohon padamu agar dilembutkan hatinya untuk memaafkan ku,
Aku mohon padamu agar kau jentik hati nya agar teringat padaku walau hanya sedetik Cuma..
Lupakah dia padaku Ya Allah..

Ya Allah, kau lembutkan hatinya untuk membalas pesanan ku,
Kau ingatkan dia tentang kewujudanku..
Aku tidak berupaya mengharungi hari2 mendatang tanpa mendengar suara dan khabar berita darinya Ya Allah..

Khabarkan padanya aku menyayanginya sepenuh hatiku Ya Allah,
Aku amat menyintainya..aku mengasihinya dengan seikhlas hatiku...
Bukakan hatinya untuk menghubungiku Ya Allah...

Sesungguhnya aku amat merindui dia...
Aku merindui dia...apa salahku padanya hingga dia menjauhiku begini.......
Awak...apa yang sebenarnya telah terjadi..

T-ara Arzeillia
11 Ogos 2011
11.53pm


catatan lama...sekadar kenangan


3/11/2011
15:54

Ya Allah Ya Tuhanku,
Bagaimana harusku teruskan hidup ini dengan bayang2nya yg sentiasa mengelilingiku..aku tak mampu ya Allah..

Engkaulah yang Maha Mengetahui segala usaha ku untuk melupakan nya. Aku dah cuba membencinya, aku dah cuba melupainya namun segala usaha ku sia2 sahaja.

Sakit dalam hati tidak tertanggung hingga kuluahkan dlm titisan airmata yang menitis di pipi setiap petang setiap hari.. ku cuba sembunyikan kepedihan di hati, namun tetap terserlah dlm setiap perlakuan dan kata2 bahawa jiwaku sedang menderita.



Ya Allah aku mohon padamu andai dia x dapat ku lupakan, kau lakukan sesuatu agar aku hilang ingatan...dengan cara ini mgkn aku akan melupakan semuanya..hatta diriku sendiri.

Hanya itu ku pohon darimu Ya Allah andai tiada lagi cara dpt ku lupakan dia.

Aku menghargai kehadirannya selama ini namun aku benar2 
SAKIT kerananya...
Tabahlah duhai hati... 






_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://html.expresso.me/smileys

Ahad, 4 Disember 2011

kau tetap di hati...

mengapa begini???


mata dah ngantuk sangat tp sblm tdo nak jugak wish dia good nite...tp apa boleh buat, salam tak sampai...

ntah dia tau tak aku RINDU dia sangat2..

ntah dia tau tak aku SAYANG dia sangat2..

ntah dia tau tak aku CINTA dia sangat2..

apa2 pun aku harap dia happy dalam menjalani kehidupan seharian nya..

semoga dia sihat selalu...

dan yang penting sekali dia tak lupakan aku sepertimana aku tak lupakan dia

so, buat dia aku imbas kembali kenangan bersama nya dgn lagu yang dia pernah tujukan padaku dulu...



Cause you'll be in my heart
yes, you'll be in my heart
from this day on
now and forever more..

DIA selalu beritau "I LOVE YOU MORE THAN YOU LOVE ME..."

usah PERCAYA janji seorang lelaki...

biar tak bersama, namun dirimu tetap abadi dalam lipatan kenangan..

YANG TERINDAH TAPI PALING MENYAKITKAN...

woittt!!!

HAHAHAHAHAHAHA...jgn marah ya..


Sabtu, 3 Disember 2011

nurse oh nurse..

kenali saya dulu...
saya seorang jururawat pergigian..
bertugas di klinik pergigian sekolah...
murid sekolah memberi pelbagai reaksi bila berjumpa saya di koridor sekolah, di kantin dan di pasaraya sekali pun..
ada yang suka mereka senyum..
ada yang takut mereka melarikan diri...
ada yang blurrr...mereka pegun je kat situ...hahaha
lucu lah anak2 ni semua..
bila ditanya "takut ke ngan nurse??"
semuanya geleng kepala...
tak takut nurse tapi takut ngan RAWATAN....hmmm

sikit2 la saya share gmbr2 saya k..


anak2 ni seronok gosok gigi ramai2..


ni kump girls pulak gosok gigi


semasa ceramah kesihatan pergigian di sebuah sekolah luar bandar


semasa rawatan..

xde lah buat apa pun..tampal gigi, cabut gigi, benda2 biasa je.. kenal saya sudah???

Khamis, 1 Disember 2011

tanpa dia...



 ~✿ Rasa 'sakit' saat merasa tidak punya siapa JUJUR sangat PERIT ditelan sangat SUKAR dilalui bahkan sangat MENYEDIHKAN bila diingat. Tiada TELINGA untuk MENDENGAR, tiada BAHU untuk BERSANDAR...tiada siapa untuk meluahkan rasa dan tiada apa yang terluah..✿~




Ya Allah, mengapa dia menyepi begini?
Aku mohon padamu agar dilembutkan hatinya untuk memaafkan ku,
Aku mohon padamu agar kau jentik hati nya agar teringat padaku walau hanya sedetik Cuma..
Lupakah dia padaku Ya Allah..

Ya Allah, kau lembutkan hatinya untuk membalas pesanan ku,
Kau ingatkan dia tentang kewujudanku..
Aku tidak berupaya mengharungi hari2 mendatang tanpa mendengar suara dan khabar berita darinya Ya Allah..

Khabarkan padanya aku menyayanginya sepenuh hatiku Ya Allah,
Aku amat menyintainya..aku mengasihinya dengan seikhlas hatiku...
Bukakan hatinya untuk menghubungiku Ya Allah...

Sesungguhnya aku amat merindui dia...
Aku merindui dia...apa salahku padanya hingga dia menjauhiku begini.......
Awak...apa yang sebenarnya telah terjadi..

T-ara Arzeillia
11 Ogos 2011
11.53pm



3/11/2011
15:54

Ya Allah Ya Tuhanku,
Bagaimana harusku teruskan hidup ini dengan bayang2nya yg sentiasa mengelilingiku..aku tak mampu ya Allah..

Engkaulah yang Maha Mengetahui segala usaha ku untuk melupakan nya. Aku dah cuba membencinya, aku dah cuba melupainya namun segala usaha ku sia2 sahaja.

Sakit dalam hati tidak tertanggung hingga kuluahkan dlm titisan airmata yang menitis di pipi setiap petang setiap hari.. ku cuba sembunyikan kepedihan di hati, namun tetap terserlah dlm setiap perlakuan dan kata2 bahawa jiwaku sedang menderita.



Ya Allah aku mohon padamu andai dia x dapat ku lupakan, kau lakukan sesuatu agar aku hilang ingatan...dengan cara ini mgkn aku akan melupakan semuanya..hatta diriku sendiri.

Hanya itu ku pohon darimu Ya Allah andai tiada lagi cara dpt ku lupakan dia.

Aku menghargai kehadirannya selama ini namun aku benar2 
SAKIT kerananya...
Tabahlah duhai hati... 






_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://html.expresso.me/smileys
mengapa begini???


mata dah ngantuk sangat tp sblm tdo nak jugak wish dia good nite...tp apa boleh buat, salam tak sampai...

ntah dia tau tak aku RINDU dia sangat2..

ntah dia tau tak aku SAYANG dia sangat2..

ntah dia tau tak aku CINTA dia sangat2..

apa2 pun aku harap dia happy dalam menjalani kehidupan seharian nya..

semoga dia sihat selalu...

dan yang penting sekali dia tak lupakan aku sepertimana aku tak lupakan dia

so, buat dia aku imbas kembali kenangan bersama nya dgn lagu yang dia pernah tujukan padaku dulu...



Cause you'll be in my heart
yes, you'll be in my heart
from this day on
now and forever more..

DIA selalu beritau "I LOVE YOU MORE THAN YOU LOVE ME..."

usah PERCAYA janji seorang lelaki...

biar tak bersama, namun dirimu tetap abadi dalam lipatan kenangan..

YANG TERINDAH TAPI PALING MENYAKITKAN...

woittt!!!

HAHAHAHAHAHAHA...jgn marah ya..


kenali saya dulu...
saya seorang jururawat pergigian..
bertugas di klinik pergigian sekolah...
murid sekolah memberi pelbagai reaksi bila berjumpa saya di koridor sekolah, di kantin dan di pasaraya sekali pun..
ada yang suka mereka senyum..
ada yang takut mereka melarikan diri...
ada yang blurrr...mereka pegun je kat situ...hahaha
lucu lah anak2 ni semua..
bila ditanya "takut ke ngan nurse??"
semuanya geleng kepala...
tak takut nurse tapi takut ngan RAWATAN....hmmm

sikit2 la saya share gmbr2 saya k..


anak2 ni seronok gosok gigi ramai2..


ni kump girls pulak gosok gigi


semasa ceramah kesihatan pergigian di sebuah sekolah luar bandar


semasa rawatan..

xde lah buat apa pun..tampal gigi, cabut gigi, benda2 biasa je.. kenal saya sudah???



 ~✿ Rasa 'sakit' saat merasa tidak punya siapa JUJUR sangat PERIT ditelan sangat SUKAR dilalui bahkan sangat MENYEDIHKAN bila diingat. Tiada TELINGA untuk MENDENGAR, tiada BAHU untuk BERSANDAR...tiada siapa untuk meluahkan rasa dan tiada apa yang terluah..✿~
Terdapat ralat dalam alat ini

jomblogwalking